FANDOM

Torstrond (maa).jpg

Torstrond Muokkaa

Pimeän meren tuolla puolen, monista lauluista tutulla Pauhurannikolla on on Jarlshofnin kylä. Pohjanmaissa se tunnetaan nimellä Torstrond. Durian rannikkokaupungeissa pelättiin pitkään siellä asuvien parrakkaiden sotureiden lohikäärmeveneiden hyökkäystä, kunnes kuningas Harold teki nuorena miehenä Pohjanmaiden jaarlin kanssa ikuisen rauhan sopimuksen.

Tästä rauhasta ei kuitenkaan juuri enää näy merkkejä myrskyn muovaamassa rannikkokylässä. Torstrond, aikaisemmin metsästäjien, parkitsijoiden ja kalastajien kotipaikka, on nyt verinen taistelukenttä. Förgessä, sepän kylässä, Nefertarin vallanhimoiset lahkolaiset levittävät kauhua - aivan kuten Duriassakin - urheiden sotilaiden sydämiin tai ovat jopa vieneet ne itselleen.

Pohjoisen soturit odottivat jaarlin paluuta pohjoisesta, kun yhtäkkiä keskikesä muuttui talveksi, yhdeksi jäiseksi vaipaksi, joka levittäytyi koko maan ylle. Näytti aivan kuin kylmyys veisi kaiken elämän.

"Missä meri pauhaa, tuuli puree rannikkoa ja miehillä on parrat - se on paikka, jossa syntyy sankareita."

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki